söndag, maj 28, 2006

Mors Dag

Ännu en halvt plågsamt firande avklarat. Den positiva halvan för att det ändå är min älskade mamma som står i centrum och den negativa halvan för att det är ännu en mors dag för mig utan vare sig en liten skrutt eller pyre i magen.

Men min mamma blev firad som en mamma bör. Köpte en vacker blomsterkreation till henne samt boken Tack mamma. Det blev fika och massa prat, det var skönt att bara sitta där med mina föräldrar, syster och farmor och bara njuta av att vara "hemma".

Innan mammas firande var jag förbi minneslunden för att tända ett ljus till min farfar som skulle fyllt år idag. Solen lyste från ena sidan av himlen medan den andra var alldeles svart. Den vita kyrkans var en skarp kontrast ihop med himlens färger, ljuset och de gröna träden. Det var otroligt vackert. Jag brukar alltid prata lite med farfar och berätta vad som hänt. Och jag brukar avsluta med att han skall prata med "han däruppe" om att vi gärna önskar bli tre...

Önskar bara att han fanns här istället och fått uppleva sina barn och barnbarn.

Grattis mamma och farfar.
Kramar

Inga kommentarer: