söndag, februari 26, 2006

Vårkänslor

Idag har jag varit ute och jobbat i trädgården i några timmar. Det var alldeles ljuvligt ute i solen. Längtar till snön är borta så jag kan komma igång rejält med vårstädningen. Just nu håller jag på med att beskär träden, har inte hunnit med det tidigare. Sedan tänkte jag ta ner häcken en rejäl bit.

Men det var underbart, fast en lite udda känsla att gå ute utan jacka men samtidgt gå i närmare 30 cm hög snö. Har sopat bort allt snön från taket på växthuset, så där kommer det snart att börja växa lite smått. Kanske kan snön smält bort från rabatterna så att snödropparna kan få titta fram!

Och vad gäller bebis-cirkusen så kan jag väl meddela att tre veckor med progesteron har gett sitt resultat *klia klia* vilket är mindre trevligt [no more comments]. Mensen har aldrig riktigt kommit igång efter det här velandet så jag har ingen aning om vilken dag som är dag 1 och när ägglossningen kan inträffa. Om jag ens får någon nu efter deta, får nog sikta in mig på nästa månad istället. Så, nu fick jag gnälla lite till - varför bryta en tradition?! ;-)

Så nu blir det nog lite allmänt bloggande fram tills det finns något att rapportera från bebisverkstaden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, har just läst ifatt, och hjärtat tog ett ordentligt skutt när jag såg bilden på ditt test. Sen läste jag vad du hade skrivit också. Hjärtat sjönk som en sten. Usch vad jag har svårt för att säga bra saker, men jag är så ledsen för er skull att det inte blev "nåt"..!
Fortsätt blogga allmänt, så att jag har koll på dig! :-)
*KRAMAR*

Astillbe sa...

Marmelad - visst var det underbart igår! Snart så... Ang Pevaryl, kan inte använda den, har fått en annan salva som jag tar tillfälligt, annars är det penicillin som gäller.

trez - önskar att jag aldrig testat igen. Jag tror inte att jag var gravid, något annat skit var det. Men jag skall fortsätta blogga, detta är mitt sätt att bearbeta saker och ting. Även om det blir mycket allmänt! ;-)Kram!

Anonym sa...

Ser fram emot dina allmänna bloggar också!