tisdag, februari 14, 2006

Dag 37 - Ruvardag 9 - Fortsatt värk

Mensvärken har fortsatt hela dagen och varierat i styrka. Dock inte att jämföra med min "riktiga" mensvärk, som den känns när mensen dragit igång. Då är jag däckad. Den har avtagit lite på kvällen. Inbillat mig emellanåt att jag mått illa och jag har fått värmevallningar. Av och på med koftan...

Jag var helt slut när jag kom hem från jobbet och knappt orkat göra någonting. Fått bakat lite bröd i alla fall, dock hade jag nog in den lite för länge, men inte på långa vägar som igår.

Berättade för sambon idag hur jag hade mått. Han ville vet och det kändes skönt att få berätta om allt som jag skrev i mitt förra inlägg här.

Något Alla Hjärtans Dag firande har vi inte hunnit med här i renoverandet, det får vi ta sedan. Har köpt en bok som jag har skrivit en hälsning i som jag skall lämna till sambon när vi går och lägger oss. Och ett snuttigt litet kort med den söta björnarna. De ligger på en brygga och lägger ner ljus i vattnet. Det finns en flaska champagne fastsurrad i en av pålarna. För mig symboliserar detta vårt hopp, vår gemensamma ansträngning samt att flaskan är inom räckhåll (jag köpte den för lääääänge sedan när jag trodde vi lyckats, står och dammar i källaren tillsammans med lite andra presenter).

Hoppas ni har haft en mysig Alla-Hjärtans-Dag kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där! Sökte efter dig också på FL men fann dig inte. Sök efter Carnesir på "sök vänner" så hittar du mig. Ruvdag 12 och fortfarande inga känningar alls. Hoppas, hoppas! Jag tycker att tiden kryper fram. Kram Kram på alla hjärtansdag