lördag, februari 18, 2006

Dag 41 - Ruvardag 13

Satt nu och letade efter min blogg på bloggtoppen.se. Kunde först inte hitta den, för jag letade för långt bak! Jag ligger nu på en 40:e plats under Personligt! Jösses, är ni så många som läser nu?!

Kom på att jag har glömt att blogga om en sak. Egentligen flera saker, men jag tar upp en nu. Samma dag som vi kom hem från ET (Embryo Transfer) läste jag in min bok "Infertilitet". Där står det lite om delning när ägget befruktats samt hastigheten. Ett ägg får inte dela sig för fort eller för sakta. Man kallar varje cell för blastomer. När ägget blivit befruktat ska det dela sig synkront, alltså 2-4-8-16 osv. Efter tre dagar skall embryot ha mellan 6 och 10 blastomerer, som då ger en god chans att implantera - medan ett embryo med åtta blastomerer är optimalt!

Och vad fick vi tillbaka efter tre dagar. Jo, ett embryo med 8 celler!

Imorgon får vi veta om Pricken stannat kvar eller ej!

Lägesrapporten - mensvärk igen, illamåendet och huvudvärken borta, absolut inte energisk, orolig som sjutton, ingen mens. Fortfarande på gnällhumör om ni skulle fråga sambon...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! (känns som jag börjar varje inlägg med ett ÅH! :-)) Jag kommer in så snabbt jag har möjlighet imorgon, är SÅ nyfiken! Hoppas och håller mina tummar!!!!
*KRAMAR*

Astillbe sa...

Hej gumman!

Börjar också bli lite nyfiken... men är fortfarande mest rädd.

*kramar tillbaka*

Anonym sa...

Herrejösses, om du visste vad jag längtar efter i morgon när du ska testa - MÅSTE få veta snart...

Håller tummarna knallhårt.

Tänkte på det där du sade om embryot... vi gjorde äp på en onsdag och et på en fredag. Är det på dag tre då, enligt det du skriver? Eller räknar man det som ett återförande efter två dygn? Mina ägg hade bara delat sig till fyra celler, hur som helst...

Jag tror inte att jag är gravid, för jag har fått min vanliga lilla pms-huvudvärk. Ruvardag 9 nu.

Hoppas att det är DU som får plusset...

Tusen kramar

Devali

Anonym sa...

Håller tummarna för dig imorgon...

Astillbe sa...

Devali - du får inte ge upp!!! Alla säger att det känns som vanligt och de får sina +. INTE GE UPP! Håller mina tummar stenhårt för dig.

Myggis - hej tjejen! Tack för tummarna, oj vad de behövs.

Nu tjejer är det söndag den 19:e... skall nog se till att få lite sömn. Ruvardag 14 nu...

Natti!

Anonym sa...

Nåja, nu är det söndag så nu parkerar jag mig här tills du har testat! :)

Anonym sa...

jag har tom drömt om dina två blå i natt, men det satt långt inne för du skrev värsta bloggen om att du skulle åka och hälsa på nån som hette Cop och dina föräldrar å grejer... måste ta hand om min unge, men kommer in å kollar snart igen. Hoppas, hoppas!!!

Astillbe sa...

annica & trez - *asg* Jösses, det är ju massa OS på tv:n! Inte sitta här!!!

Kram!

Anonym sa...

Men sitt inte framför TV:n och håll oss på sträckbänken...!!!! Se så, iväg med dej nu!!!