onsdag, februari 01, 2006

Dag 24 - Sprutdag 15

Sista sprutan tagen. Nu har jag tagit äggmognadssprutan (Ovitrelle). Den skulle tas 19:30, plusminus en kvart. Den intogs 19:40 och nu rullar det på. Sista dosen nässpray skall tas ikväll - det känns faktiskt underbart att få slippa det.

Däremot börjar ju nästa fas - kletiga proggisar (vagiatorer med hormonet progesteron). Vet ni, för några veckor sedan tog jag på mig ett par byxor (mörk bruna) som jag inte använt sedan förra inseminationen då jag senast använde proggisar. Vi har inte mycket speglar här hemma eftersom vi bygger om. Så när jag stog och speglade mig hos akupunktören såg jag på byxorna - runt skrevet var det en mörk ton, det såg ut som jag suttit i något, eller kissat på mig! Och dessa byxor hade jag svansat runt i hela dagen på jobbet. PINSAMT. Förmodligen var det ingen som hade sett det, men ändå. Av proggisarna blir det gärna flottiga fläckar, som efter stearinljus. Det tränger igenom allt, och det är byte av byxor i princip varannan dag och jag storkonsumerar trosskydd.

Detta är inlägg nr 201 by the way. Trodde innan att mitt 200:e inlägg skulle kunna vara när jag testat efter vår IVF, men jag har skrivit mer än beräknat! ;-)

Efter samtalet från min klinik så fick jag slänga mig i bilen in till stan (igen) för att få information, tider etc. Jag skall vara där på morgonen så förhoppningsvis kan jag ge er en rapport på fredag eftermiddag.

Tusen tack för alla gratulationer ang min födelsedag igår och tusen tack för alla tummar. Jag är rörd! Ni får även gärna hålla tummarna för Tinselflickan imorgon, som skall testa. Jag hoppas på ett glädjetjut från henne!

PS - Datorhelvetet har lagt av igen. Vi har tagit loss röret med fläkten och hittat ännu mer damm - men den vägrar starta igen. Har något annat gått sönder nu pga av att fläkten inte fungerat som den skall? Vi fick igång den igår senast och stängde av den normalt (den låste sig inte). Idag när jag försökte starta den så går bara fläkten igång. Någon kunnig som vet?! ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnos! :o)
Självklart håller jag kollen på dig på fredag.

Anna sa...

Heja heja heja!
Håller tummarna för äggplocket!
Anna