måndag, februari 06, 2006

Dag 29 - Ruvardag 1

RUVARDAG 1!!!

Var bara tvungen att få skriva det igen! ;-D

Vi fick tillbaka ett riktigt guldägg som delat sig till åtta celler. Innan de förde in embryot fick vi se det på skärmen - det var så häftigt och samtidigt så ofattbart. Där fanns en levande organism som bestod av delar av oss själva... som nu ligger i min mage.

De andra två delade sig alldeles för långsamt, så det blev tyvärr inget till frysen. Känns lite frustrerande med tanke på allt vi gått igenom och satsat för det här. Men just nu hänger vi inte läpp för det, inget vi kan påverka. Istället fokuserar vi på det vi har fått. Och det känns bra.

Sambon kom nyss och gav mig en kram bakifrån och klappade mig på magen, och frågade tror du att den är i sexton celler nu? Så här nära har vi nog aldrig varit...

Snälla, låt detta få fästa och stanna kvar...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses...ryser när jag läser ditt inlägg :) Nu är du såååå NÄRA. Kan förstå att det känns häftigt. Hoppas din graviditet fortsätter i 9 månader...hihi...*kram*

Linda sa...

Jag fortsätter att hålla både tummar och tår för er!

Kram!

Astillbe sa...

annica - Det är nästan så jag ryser med!!!

gosan - tack! Snart är du också här! Hoppas vi kan lyckas båda två!

Anonym sa...

JAAA!! Det ska bara gå vägen. Så är det! Så härligt, tänk att få se det på bild så tidigt :) (vi fick vänta ända till vecka 9 och även då var det helt fantastiskt!)

Tänker på er och den lilla där inne i magen. Håller alla tummar.

KRAM

Anonym sa...

Hej! Å vad kul! Grattis! Nu ruvar vi båda två. Håller tummarna för oss. Stor kram Carnesir

Anonym sa...

Åh vad kul! Det är så fräckt att titta upp på den där skärmen och se resultatet av ens kärlek (man får ju tänka så, även om man inte har älskat fram just det här embryot).

Hoppas, hoppas att du får berätta om detta för en liten krabat om säg sisådär nio månader!

Anonym sa...

Det är så stort ändå så jag vet inte vad jag ska skriva! känner bara hur jag får gåshud, det är häftigt! Jag håller alla lyckobringande kroppsdelar jag kan hitta!
*KRAM*

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Underbart!!!!!!

Och nu har ni lyckats få ett ägg att bli befruktat och börja dela sig, ni har kommit en bit på vägen!

Jag hoppas så att det ska räcka hela vägen fram nu!

Anonym sa...

Ååååhh!
Håller tummarna för er... Kram!