lördag, september 24, 2005

Dag 20 - Föräldrarna II

Jag har tidigare skrivit om Föräldrarna här.

I augusti skulle sambon och jag iväg med mina föräldrar på en fotbollsmatch. På grund av ett annat ärende kom de förbi lite tidigare, och vi satt ute i trädgården ocn njöt av det härliga vädret och pratade lite. Jag hade redan tidigare under dagen tänkt att kanske kunde vi berätta ikväll för mamma och pappa. Men först ville jag vänta in att sambon kom hem från jobbet. Han kom efter en stund och vi satt ute och pratade allihopa tills jag fick med sambon in avskilt för att prata om hur vi skulle göra. Vi kom då överens om att tiden var för knapp - vi får vänta på nästa tillfälle.

Men - så ville mamma och pappa komma in och se lite på vad vi har gjort med huset sedan de var där sist. Och jag blev nästan fnittrig över alla "tecken" som ramlade över mina föräldrar...

* Mamma tittar in i sovrummet, precis vid dörren står en byrå - där ligger en burk med använda kanyler och Gonal-F sprutan! Hon fastnar där och tittar länge - eller inbillar jag mig bara?

* Efter någon minut skall pappa också titta in, och hans blick fastnar också på byrån? Eller inbillar jag mig det också? I vilket fall så måste jag vända mig om och kväva ett skratt. Sambon tittar på mig och jag bara skakar på huvudet och ler.

* När vi står där ringer telefonen. Syrran som vill prata med mamma. Och vi är ju i sovrummet, så det är ju naturligtvis där hon tar telefonen! Hon frågar då efter papper och penna, hon behöver skriva upp ett telefonnummer som syrran ger henne. Det har jag naturligtvis i min nattdukslåda, som telefonen står på! Men jag ilar snabbt ner - för i nattdukslådan ligger några askar med pergotime samt en liten bok om infertilitet!!! Men jag är inte direkt orolig, utan mer fnissig. Vi har ju bestämt att berätta, så om de "kommer på oss" nu, så gör det inget. Innan ville jag absolut inte att de skulle veta, eller rättare sagt inte någon alls.

* Och naturligtvis så måste hon ställa sig på knäna på golvet och lutar sig neråt för att skriva på pappret. Och då har hon nästan näsan vid hyllan under lådan på nattduksbordet! Och vad har jag för tidning liggandes överst?! Jo tidningen GRAVID! Haha, visserligen inte första sidan, men man ser loggon och en stor mage nederst på den sidan som ligger uppe...

Vid 18-tiden fick jag smita ifrån sällskapet, strax innan vi åkte, för att ta sprutan. Allt gick jättebra.

I söndags skulle vi ha åkt till dem med det kom annat ivägen. Så nu idag, idag tänkte vi åka hem till dem och berätta. Det är bästa att de sätter på en stor balja med kaffe - till sig då, eftersom jag har slutat! Och nu kommer de få veta varför jag inte dricker kaffe och varför jag alltid är chaufför när det är lite festligare tillställningar.

Jag hoppas att de tar det rätt, men det tror jag. Min mamma är nog ingen som säger åt mig att slappna av. Tror jag. Är lite nervös. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: