lördag, september 17, 2005

Dag 13 - Dessa piller

Jag har lagt ner tusentals kronor på olika typer av vitaminer, mineraler och kosttillskott under åren. Det började redan när jag skulle bli kvitt med vestibuliten. Läste allt jag kunde komma över på Internet om vestibulit och hittade rätt intressant information. Men det är en annan historia.

Nu äter jag varje dag:

2 tabletter Mitt val kvinna (vitaminer och mineraler, bl a folsyra)
2 kapslar Omega-3 med E-vitamin
1 tablett zink
1 kapsel jättenattljusolja
1 kapsel bidrottningsgelé
½ tablett Barnalbyl

Folsyran är viktig att ta om man planerar att bli gravid, den minskar risken för missbildningar hos fostret.
Omega-3 och zinken tar jag sedan tidigare, den är bra för mina slemhinnor som håller undan mina underlivsproblem. E-vitamin skall även den vara bra om man vill bli gravid, främjar celldelningen. Jättenattljusolja och bidrottningsgele skall båda påverka fertiliteten positivt genom att påverka slemhinnor och produktionen av gulkroppshormonet progesteron. Barnalbylen tar jag efter ordination från min läkare, den kan göra att ägget lättare kan fästa i livmodern.

Inga kommentarer: