onsdag, september 21, 2005

Dag 17 - Insemination

Idag genomförde vi vår tredje insemination. Allt gick jättebra, det gick snabbt den här gången. Och vi gjorde inget VUL. Kändes faktiskt rätt skönt att inte veta - jag tror inte att ägget hade släppt ändå, det visar både temp och det kände jag i äggstockarna - båda kändes som de var stora som tennisbollar!

Faktiskt så var jag mer nervös än innan. Men vilket väder! På samtliga tre tillfällen så har det varit kanonväder - maj, augusti och nu september. Varmt, soligt och skönt. Det gör att jag känner mig positiv och på strålande humör!

Den här gången hade jag tagit ledigt. Åkte direkt hem och la mig på soffan under en filt, katten låg och gosade på min mage hela tiden. Det var skönt och avkopplande. Läste i min bok och strötittade en stund på TV, bland annat lite av Falcon Crest (hur kan man någonsin ha tyckt att Lorenzo Lamas var snygg?!). Senare på eftermiddagen så gick jag ut och påtade lite i trädgården och njöt av det underbara vädret.

Den här gången bestämde gyn och jag att jag skulle ta progesteron. Kanske kan det ha varit något knepigt ändå, eftersom min lutealfas blev så kort (11-12 dagar, mot vanliga 14-15). Och proggisarna är inte roliga... så nu kan man glömma allt vad sex heter den närmaste tiden! ;-)

Inga kommentarer: