lördag, september 17, 2005

Dag 13 - Avkopplande helg?

Jag hade tänkt hinna med så mycket, istället har jag flängt runt i stan, säkert i en timme helt i onödan.. skulle ha tag i gräsmattedress, men det var slut eller på tok för dyrt. Får vänta till nästa vecka helt enkelt. Sedan skulle jag ha städat - har en hel del kvar, så det blir nog tyvärr inget trädgårdsarbete alls för mig idag.

Men jag kom hem med god mat som skall avnjutas ikväll när sambon kommer hem. Lilla katten fick också både lite gott och lite nya leksaker. Och jag fick tag på en ny Gonal-F penna! När jag kom till första apoteket så hade dem den inte i lager utan det var en beställningsvara... då blev jag alldeles kall och tänkte vad gör jag nu? Men som tur är har vi fler apotek och ett av dem hade just den dosen jag skulle i sitt lager...

Ikväll tänkte jag faktiskt dricka vin. Har ett jättegott vin istället. Skall unna mig lite. Har varit duktig hela veckan och inte druckit en droppe, inte ens en öl fast jag varit sugen. Däremot köpte jag inte en enda godisbit i affären idag, godistroll som jag är. Har gått upp lite under sommaren, vi har levt väldigt gott. Dessutom skall man nog hålla nere sitt sockerintag har jag för mig, om man vill bli gravid. Nåväl, jag vet ju inte om det kommer att påverka mig alls - men det är i alla fall sunt för kroppen!

Inga kommentarer: