tisdag, september 20, 2005

Dag 16 - November vs Januari (IVF)

Som den planerings- och kontrollfreak jag är har jag redan börjat blicka framåt. Vad skall hända härnäst? Det känns som att en IVF är vårt sista slutgiltiga försök. Tänk om det går åt skogen? Hur skall man mentalt tackla en sådan sak?

Vi har nu ett val att ta ställning till. IVF under november eller januari?

NOVEMBER - I så fall börjar jag spraya i oktober, ÄP i november.
JANUARI - Eftersom julen kommer ivägen, så blir nästa chans i januari. Men då har vi ändå möjlighet att göra ytterligare två inseminationer i oktober och november, och sedan spraystart i december.

Jag är skraj att börja med IVF. Tänk om det fungerar med inseminationer för oss, bara att vi måste ge det lite mer tid? Vi har ju än så länge bara haft en av två som varit "lyckad". Jag vill inte slösa bort 20 000 kr i onödan - men om det är det som krävs för en bebis så tvekar jag inte. Och jag vill absolut inte rusa in i något som inte är genomtänkt eller som är framstressat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig, har samma funderingar...
önskar dig lycka till!

Anonym sa...

My name is Barry Pennock and doing a search with my name your page appeared. You appear to be Swedish but I can't be bothered to find out. My only connection with Sweden is when a Finnish guy called me the son of a Swedish reindeer.