onsdag, september 07, 2005

Dag 3 - Börja om från början...

... börja om på nytt...

Idag känner jag mig som en ny människa. Nästan. Det känns i alla fall mycket bättre och jag kan skratta ärligt. Koncentrationen på arbetet känns bättre och jag har bestämt mig för att jag skall verkligen vara positiv och jag skall arbeta mycket och hårt! Inte ha en massa stunder att sitta och fundera.

Var hos gyn idag på morgonen, där fick jag veta att jag hade fina progesteronvärden (54) förra månaden. Att vi misslyckades beror med största sannolikhet på att man helt enkelt bara har ca 20% chans varje gång att lyckas om allt fungerar.

Gyn var orolig för hur jag mådde och ville snarare att jag skulle ta paus en månad. PAUS? Aldrig i livet. Det om något skulle ju få mig att må dåligt. Han tycker att vi kör en gång till och sedan gör vi IVF. Vet inte... Det är ingen liten grej det där med provrör. Men skall vi hinna innan jul (vem gör ÄP under julhelgen) så får det nog bli så. Nästa BIM är ju i början på oktober. Så i sådana fall skulle IVF ske, med början av nedregleringen i slutet på oktober, och så blir det ÄP i mitten på november.

Ikväll har jag en date med en ny Gonal-F penna.

Inga kommentarer: