onsdag, januari 10, 2007

Meditation

Vännen T drog iväg mig på meditation med mediala budskap igår igen, vi har inte varit där på över 2 månader. Som ni säkert minns så jag ju lite skeptisk men ändå öppen och nyfiken. Och man kan väl säga att resultatet från igår gjorde mig väldigt häpen.

Om ni vill friska upp era minnen så kan ni läsa de två första budskapen först:

1. Den 18 oktober - 2 dagar före embryots insättning.
2. Den 1 novemer - 14 dpo, 6 dagar kvar till test.

Så igår vandrade vi under meditationen över en blomsteräng och upp på en kulle vid vattnet. Meningen var att vi skulle sätta oss på en parkbänk vid ett träd, men jag vill aldrig sitta! Istället gick jag i tankarna ut på en brygga och la mig där och lät solen värma min kropp. Den stora magen putade upp i vädret. Och jämte mig på bryggan låg vännen T, också med sin stora mage i vädret. Allt kändes bra. Rätt var det var satt sambon och jag på en klippa och tittade ut över vattnet, solen höll på att gå ner. Han satt bakom mig och höll om mig och vi njöt av sommarens ljumna kväll och tystnaden.

Så efter meditationen fick jag motta kvällens budskap. Läs och häpna!

Jag är så glad så glad så jag skuttar jämfota.
Äntligen har det hänt som ni väntat på.
Det är bra nu och din svåra tid är över.
Kram Gamlafarmor.
Till och med sambon som är ännu mer skeptisk än mig hade inget att säga igår när jag visade honom lappen med meddelandet. Han bara log och skakade på huvudet.
Oavsett, sanning eller ej, känslan att någon kan finns där gör mig ändå trygg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Undrade just vad karln din hade sagt :-) Jag längtar till den där bryggan jag!
Kram

Kajsa Bergman Fällén sa...

Jag var på vanlig meditation innan jag blev gravid, och jag upplevde en gång under en meditation en väldigt stark visshet att jag skulle få ett barn. Vet inte om det var inbillning eller en önskan kanske (högst troligt) men det var i alla fall oerhört tröstande och skönt med den där känslan.

Sen hade jag också en gång en stark kännsla av att min pappas mormor kom till mig och sa att allt skulle ordna sig. Att det skulle gå bra. Enligt mina fastrar har hon spökat för dem flera gånger. Eftersom jag är skeptisk till min natur så tror jag kanske mest ändå att det är tankarna som spökar, och fantasin.

Men spela roll, mår man bra av såna "budkskap" så får det gärna kännas hur övernaturligt som helst :-)

Linda sa...

Jag blir alldeles tårögd av att läsa vilket litet meddelande du fick. Häfftigt värre sådantdär =)

Anonym sa...

Och jag gråter ju så klart :) Härligt, ja behövde nog gråta idag också tror jag. Underbart, helt fantastiskt tycker jag. Jag skulle gärna prova att gå på något sådant, finns kanske här i närheten också. Jag ska kolla. Det är ju lite väl långt till dig ...

Anonym sa...

Det där vill jag också testa! :-)