torsdag, januari 25, 2007

Pratat med BM

Grät mig till söms igår. Jag är så jävla rädd. Blödningen har fortsatt under morgonen. Den är väldigt liten. Det småvärker lite i livmodern. Det känns precis som innan jag ska få mens.

Pratade med BM på morgonen som vill att jag vilar och avvaktar om blödningen fortsätter. I så fall ska jag ringa till KK och begära en läkartid. Syrran tycker att jag ska ringa med en gång. Jag ska fika först så får vi se hur jag gör.

Det är idag en vecka kvar till UL.

Kan inte koncentrera mig på jobbet. Gråter. Växlar mellan oro och det sunda förnuftet som säger att det bara är en liten blödning som går över.

Men i tre och ett halv jävla år har blod aldrig inneburit något annat är sorg och besvikelse. Så är det konstigt att jag mår som jag mår?


Jag vill bara veta att Pyret mår bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår din oro och klart du ska begära en läkartid. Du ska inte behöva gå och känna så här i en hel vecka ju.
Vet inte om det är någon tröst, men jag blödde också lite när jag var gravid och det skrämde slag på mig med. Vi åkte in till KK-akuten och begärde ett vul direkt, mest för att lugna våra franska nerver. Och det visade sig att det inte var någon fara. Allt var som det skulle.
Slemhinnorna blir ju lite knasiga under graviditeten så småblödningar verkar inte vara ovanligt. Men för er skulle tycker jag helt klart att ni ska kolla upp det så ni slipper oroa ser.
Säkert ingen fara!

Anonym sa...

Ojoj, hoppas verkligen att det inte är någon fara.

Kolla upp dig så fort det bara går. För din sinnesros skull.

Stor kram!

Anonym sa...

Jag blir nervös för din skull! MEN - vid min första graviditet blödde jag vid skiftet v 11-12, under ett dygn, såpass mycket att jag var tvungen att ha binda på mig. Har hört att man kan blöda lite när man egentligen skulle haft mens, att graviditet och icke-graviditet liksom pågår samtidigt i kroppen. Jag vet flera som blött i princip hela graviditeten och självklart tyckt det varit jättejobbigt, men det har blivit friska bebisar av det också.

Men jag tycker inte du ska vänta, utan RING när DU känner att du behöver träffa någon - typ NUUU!!!

Jag håller tummarna!!

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att allt är som det ska med lilla pyret! Jag tycker inte att du ska avvakta utan sök akut genast. Jag blöder oxå för tillfället, det började på julafton och då åkte vi in akut men det visade sig att det bara är mina sköra slemhinnor. Nu blöder jag i stort sett varje gång jag går på toaletten (riktigt rött blod) och gör ngt mer än bara kissar... Jag håller verkligen alla mina tummar och tår att det endast är sköra slemhinnor som ställer till det!

Många, många styrkekramar,
Anki (anhna)

Anonym sa...

Har du ringt än? Jag håller med alla föregående och tycker du ska ringa. Bättre att kolla upp det en gång extra än att du går omkring och är orolig.. Lilla pyret vill nog hellre ha en lugn mage att växa i! ;)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Håller tummarna för att det inte är någon fara! Stor kram från mig!