fredag, januari 26, 2007

Artiklar om IVF

Såg nu att Aftonbladet pubblicerat några artiklar om barnlöshet - med fokus på IVF. Jag hoppas att det blir fler om detta.

Framför allt tycker jag att det är viktigt att det pratas om barnlöshet, infertilitet och IVF (även om jag själv inte skyltar med det) och så hoppas jag att fokus kan hamna på den låga prioriteringen i vården.

Häromdagen kom avin med årsavgift för IRIS - jag har ingen tanke på att gå ur där bara för att jag blivit gravid. Ni vet väl om att ni kan bli stödmedlemmar även om ni själva inte har problem?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du påpekar att man kan bli stödmedlem! :-) Det hoppades jag att båda mina och makens föräldrar skulle bli (berättade att man kunde bli stödmedlem) men tyvärr har ingen nappat på det än. :-(

Jag har oxå precis betalat vår medlemsavgift (trots BF om ca 3 månader) och har tänkt fortsätta vara medlem "hur länge som helst". Om inte annat så åtminstone stödmedlem (om vi ändrar till stödmedlemskap om typ 5-10 år eller nå't). *Kram*