måndag, november 03, 2008

Helgen

Under helgen hade vi sambons föräldrar på besök. Jag fasade lite för detta, eftersom jag mår så dåligt, är trött och inte på det bästa humöret. Men det gick väl hyfsat, speciellt med tanke på att jag under lördagen framför allt kände mig lite bättre än på länge.

Jag åkte in till stan och fixade lite ärenden medan farmor var barnvakt. Åt en varm korv som gjorde gott i magen. Bestämde mig äntligen för ett par bågar till mina glasögon! Även om det var svårt att välja så känns det faktiskt rätt nu. Min syster hjälpte mig i fredags och vännen T i onsdags. Köpte varma vantar och en halsduk till Liten.

På kvällen åkte Liten och jag till kyrkogården, som vi brukar. Fast denna gång åkte vi när det var mörkt. Litens dåliga mamma hade glömt filt, ficklampa och hade varken reflexer eller reflexväst! Men det var så vackert på kyrkogården med alla tända ljus och alla människor med eftertanke, att jag snyftade flera gånger. Vi letade upp vår speciella plats i minneslunden och la ner en risbukett med röda rosor och tände ett ljus till min farfar. För exakt två år sedan stod jag där med min syster och undrade om jag var gravid... Viskade till farfar att Liten ska bli storebror. Det kändes bra.

Att jag sedan inte drack alkohol varken på fredag eller lördagkvällen, förklarade vi för mina svärföräldrar att jag inte ville dricka eftersom Liten var sjuk (natten till fredag vaknade han en gång i timmen och var alldeles förtvivlad). Fast på lördagen tog jag vin i ett glas för syns skull som jag sedan hällde ut när de inte såg. Däremot får jag ju erkänna att jag tog två klunkar eller tre. Det var jävligt gott och inget jag oroar mig för. Men det räcker.

Vi ska vänta med att berätta till jul.

Inga kommentarer: