måndag, november 24, 2008

Graviditetsvecka 10 (9+6)

Barnet
Alla anlag till organ är i princip klara. Ett känsligt utvecklings-stadium har passerats. Nu ska den lilla mest koncentrera sig på att växa och mogna. Längd huvud till stjärt 37 mm.

Coolt när man tittar på min lilla gadget till höger, för varje vecka ser det mer och mer ut som ett litet barn.

Vi har diskuterat möjligheten att göra nupp, men vi har valt bort det. Vi vet inte vad vi skulle göra med informationen. Om vi var tvungna att ta ett beslut. Vi välkomnar det barn som är oss till skänks.

Mamma
Brösten fortsätter att växa och det kan vara bra att börja använda en stöd-bh. Din livmoder har växt. Risken för missfall är större under de första tolv veckorna, men oroa dig inte, det är inget du kan påverka. Lev sunt, ät bra, rör på dig och sov när du är trött.

Mina bröst har inte växt något, inte vad jag har märkt iaf. Förra gången hade jag ju värk i brösten, nu kan jag bara känna lite spänningar och ilningar ibland. Kan det bero på att jag ammade fortfarande när jag blev gravid?

Inga kommentarer: