tisdag, maj 17, 2005

Dag 9 - Snart kontroll

Lite nervös nu på morgonen. Skall vara hos gyn kl 10. Om en timme. Får veta då hur det ser ut. Nervöst av två anledningar, dels frånvaron på jobbet och dels hur det står till med äggblåsorna.

Gick inte alls bra att sticka igår. Tror att jag fick sticka mig 4 ggr igår. Dels så gjorde det ont och sedan försökte katten hoppa på sprutan precis när jag skulle sticka in den. Hon blev snabbt utslängd. Tänkte att jag skulle försöka sätta nålen lite längre ner, men där gör det bara ont, så det slutade att jag satte den på samma ställe igen.

Orolig också att jag fått mig för lite eller för mycket. Det kan vara en droppe kvar i sprutan när jag drar ut den och trycker jag lite till så kommer det mera. Jag har ju tryckt in den 2 ggr, men så kan jag undra "tryckte jag verkligen in den helt" och så trycker jag igen. Kanske får jag i mig mer än jag borde?

Inga kommentarer: