onsdag, maj 11, 2005

Dag 3 - Jag klarade det!!!

Jag klarade av att ta sprutan! För snart en kvart sedan gjorde jag det! Efteråt började jag gråta, förmodligen för att spänningen släppte och för att jag var så lättad över att det faktiskt inte var så farligt! Jösses, det känns som jag kan flytta på berg, nog fasiken skall jag väl kunna bli med barn då! ;-)

Så här gjorde jag: Jag tog med mig asken, lite papper och bomull med instruktion och klocka. Sa inget till sambon, bestämde mig för att han kommer bara göra mig mer nervös. Speciellt när han hotat med att svimma! Smet in i sovrummet och tog av mig de trånga jeansen och satte istället på mjukisbyxor. Tömde först på 35,7 enheter i pappret och ställde sedan in den på 75. Gjorde ansats 2 ggr men "vägrade" sedan. På tredje försöket tänkte jag att "va fan håller du på med, stick in den", så det gjorde jag! Blev förvånad över hur lite det kändes, nästan inget alls. Hade förväntat mig att det skulle sticka till som när man tar blodprov iaf. Fast det var lite svårt att trycka in knappen så jag fick ändra handsfattning. Men jag tryckte in knappen 2 ggr och tittade sedan på klockan. Men jag tror nog att jag satt där så i 15-20 sekunder, när jag ändå fått in den så var det ju inte så brått att få ut den! ;-)

Jag är så lycklig just nu! Löjligt över en spruta, men det är jag!!! Jag som var så orolig för hur jag skall kunna ta så många sprutor! Men jag vet att den sista blir lite jobbigare, har jag tur kanske bmsk kan ge mig den.Nu skall jag belöna mig med en påse godis som min älskling överaskade mig med idag! ;-) Lite efterrätt om man säger så!

Inga kommentarer: