torsdag, maj 19, 2005

Dag 11 - Gyn rapport II

Har varit hos gyn idag på morgonen. Äggblåsan är nu 12-13 mm stor, och visar då att den börjar växa. Slemhinnan var fortfarande 8mm. Jag skall ta ägglossningssprutan på söndag kväll och sedan är det bokat tid för insemination på tisdag morgon!!! Känns skithäftigt faktiskt! Fast oron gnager i mig, tvivlet om detta verkligen är rätt metod för oss. Det verkar som att det är lättare för de som inte ägglossar alls att bli hjälpta så här. Finns det ingen rimlig chans att detta fungerar så fungerar nog inte IVF heller.

MEN - jag har bestämt mig för att vara positiv! Så det så!

Glömde att fråga om resultatet på mitt förra progesteronprov, måste komma ihåg det på tisdag. Ihhhh - det är lite pirrigt faktiskt. Kan se mig själv med 2 rör innanför bh:n på tisdag... :-D

När jag gick så klappade gyn mig på axeln och sa, "nu skall vi göra dig gravid" och så log han. Jag höll på att säga något dumt, men jag lyckades hålla mig! ;-) Hehe, det hade bara blivit något dumt, att han är med och inte sambon...

Faktiskt så för ett år sedan sa han "var inte orolig, vi skall göra dig gravid" och då trodde jag honom och kände mig lättad. Idag hade hans ord precis samma inverkan och jag hoppas att de slår in nu.

Inga kommentarer: