måndag, september 04, 2006

Planer

Har fått en massa energi, gör hela tiden upp planer över vad jag skall göra nu av tiden fram till vårt frysförsök. Som den tidsoptimist jag är, så har jag som mål att hinna med följande:

  • Klippa mig (det är verkligen på tiden).
  • Köpa solkort (hjälp, sommarbrännan försvann fort!)
  • Fortsätta med min strävan att gå ner i vikt (mer om detta senare)
  • Gräva upp en stor slänt och bära upp 1 kubik jord uppför alla trappor (oj, aj)
  • Låna en jordfräs och fixa till 2 gräsmattor som skall göras om.
  • Rita upp vårt drömkök
  • Köpa digital systemkamera (längtat såååå länge efter)
  • Gör ett rejält röj på jobbet med två större projekt (en del övertid)
  • Akupunktur 1 gång i veckan
  • Promenader minst 3 gånger i veckan
  • Fortsätta att dricka lite alkohol (varför börja igen???)
  • Sortera alla mina digitala bilder på min nya dator (måååånga timmars jobb)
  • Fixa till bloggen

Det skall bli intressant att se sedan hur mycket jag hann med! :-D

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, med så mycket att göra kan inte tiden göra annat än att flyga iväg och ni är snart framme vid ert frysförsök! :-)

Men du, skippa solkortet och köp en flaska brun-utan-sol istället! Vill inte att du råkar ut för samma otäckheter som jag gjorde...

kramar

Anonym sa...

Glöm inte bort att vårda er relation bara! Har själv varit ofrivilligt barnlös i 10 år och efter 6 IVF och lika många inseminationer gick det inte längre. Skilsmässan var ett faktum. Vi glömde helt bort varandra. Tänkte bara på cykeldagar, sekret och tvångsmässigt sex.
Lycka till.

Tingeling sa...

Låter som en hel del att ta itu med! Men det mesta är kul saker. Hoppas tiden flyger iväg, men att ni ändå njuter av tillvaron litegrann! Kram!

Astillbe sa...

hermelinen - jo tiden kommer att flyga iväg! Bara jag får ändan ur någon gång! Vad hände dig, eftersom du inte vill att jag ska sola... (om du vill berätta alltså). KRAMAR

anonym - ja, vi är väldigt dåliga på relationen. Jag vet att vi måste göra något, jag vet inte vad. Än. KRAM

tingeling - jag hoppas bara att jag kan komma igång. Igår blev det inte för mycket gjort! Hur ska jag då hinna! ;-) KRAM

Anonym sa...

Ja, ibland är det svårt att få ändan ur vagnen även om man egentligen vill...! ;-)

Jo, jag fick elakartad hudcancer pga solariesolande. Var en mardröm innan jag fick veta att den inte hade spridit sej och jag var livrädd att jag aldrig skulle få se Herman växa upp... Som tur var hittade vi cancern i tid och jag mår bra idag! Men solar, det gör jag aldrig mer!!! Läkarna säger idag att om man solar solarium 10 ggr per år ökar man riskerna för hudcancer med 50%. Ganska mycket för en blekfis som mej som redan hör till riskgruppen! Det finns bra brun-utan-sol-produkter idag om man vill se fräsch ut! Förhoppningsvis visar det sej inte om 10 år att man får cancer av dem med... ;-)

Så, nu har jag kört min lilla predikan men jag vill inte att andra ska råka ut för samma sak!

Hur mår du annars idag?
Kramar
Åsa