torsdag, september 28, 2006

Akupunktur och om ifall att...

Funderade mycket idag hur jag skulle göra med akupunkturen.

När man gör akupunktur så sätter man ju el på nålarna - något man skall undvika om det finns chans för graviditet (man slutar med elen efter ägglossning). Jag bestämde mig innan jag satte igång med de här behandlingarna att jag skulle satsa 100% för nästa cykel och vår frysinsättning. Men så blir man ju osäker - tänk om det finns något nu? Jag har fem dagar kvar innan beräknad mens. Motsvarande dag för ett halvår sedan kände jag väldiga smärtor i magen och trodde mensen var på gång. I efterhand visade det sig att jag blev gravid men fick missfall med en gång.

Idag, tio minuter innan jag kom fram till kliniken, fick jag lättare menssmärtor. Det kan bero på det ena eller det andra. Jag bestämde mig för att ta det lugnt och pratade med akupunktörskan som höll med. Därför blev det varken nålar på magen eller någon el.

Och nu så här i efterhand känns det bra.

Inga kommentarer: