måndag, september 25, 2006

Helgrapport

Efter lite käbbel fick jag ut kameran, föreståndaren hävdade bestämt att den inte kommit till honom ännu, men jag stod på mig. Gissa vem som hade rätt?!

Sambon och jag kikade igenom kameran under fredagskvällen och testade en massa på våra stackars katter. Först var jag lite besviken för jag hade trott att det skulle fungera på ett annat sätt, men jag inser att jag får nog skilja på en digital kompaktkameras funktioner och inse att jag nu skall bli en BRA FOTOGRAF. Men det blev väl typ 200 kort under fredagen och lördagen, på söndagen hade jag fullt upp så det blev nog bara några få på morgonen på hankatten.

Jag hann faktiskt med annat än att bara fota också! Min rygg och mina ben värker efter allt trädgårdsarbete igår! Om det är bra ljus när jag kommer hem ikväll skall jag fota lite och visa er hur fint jag gjorde det! ;-) Hela trädgården blommar fortfarande och det är jättevackert ute. Och vädret i helgen var helt underbart, 24 grader och fortfarande varmt när klockan var över sex! Det enda som är lite tråkigt är att det blir mörkt så mycket fortare.


En tragisk och ledsam underton hade dock helgen. Min minsta syster bestämde sig för två veckor sedan att inte behålla barnet, av olika anledningar. Jag förstår henne till fullo, även om mitt hjärta gråter. Så hon genomförde en abort förra veckan. Min bästa vän T, vars spontana graviditet var ett sådant där fullständigt lyckobesked efter misslyckade IVF-behandlingar, genomgick också en abort, dock av andra orsaker. Ofostrig graviditet, dvs inget foster finns men kroppen kan fortsätta att tro att den är gravid och man fortsätter ha symptom. Många tankar gick till dem båda under helgen. Två personer som står mig när, kämpar sig igenom en jobbig period. Jag önskar att livet sett så mycket annorlunda ut för dem båda.

Minnesanteckning
2006.09.23: glömde tempa, liten blödning
2006.09.24: 36,8, ingen blödning?

2 kommentarer:

Superquinnan sa...

Usch.. Varför kan saker och ting inte bara vara enkla. Jag är skitsur på en av mina vänner som just nu blivit gravid och som inte skyddat sig. Hon skall göra abort och jag känner bara "det borde du tagit ansvar för" Men alla ser ju inte saker och ting som en själv och alla har sina egna skäl till att ta de beslut man tar här i livet. Hopaps din syster mår bra. Stor kram

Superquinnan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.