fredag, december 01, 2006

Äta lite och ofta

Överallt står det så i instruktioner till gravida. Ät lite och ofta. Och lyder jag det rådet? Jo, för det mesta, men inte idag. Var besviken på all kass mat så jag åkte iväg och köpte mig en KEBABRULLE!

Den var jävligt god ska jag säga. Så efter halva var jag proppmätt. Men det var så gott så jag såg till att få plats med en tredjedel av den sista halvan.

Fy fan.

Efter en halvtimme var jag vrålhungrig igen. Men så började jag må illa. Väldigt illa. Så illa att jag på eftermiddagsfikat fick hålla mig på mitt rum och hoppas att inte spy. Eller att ingen skulle märka att jag spydde i papperskorgen. Men jag klarade mig!

Phu!

Åkte förbi affären och köpte te med ingefära, citron och kamomill. Det fungerade faktiskt och efter en liten stund gick det över. Tur det eftersom vi skulle åka till Göteborg på kvällen…

Inga kommentarer: