tisdag, december 05, 2006

Ang dilemmat

Tack för alla era kommentarer angående mitt dilemma om att prata med cheferna. Man kan ju säga att ni var ganska eniga! ;-)

Men jag vill bara förtydliga att min kollega inte alls påtvingat mig att berätta, utan det var bara ett förslag från henne så att jag skulle slippa höra kommentarer sedan. Och jag är en velpotta ibland. Det hade iofs varit rätt häftigt att berätta det ihop. Men jag känner mig inte riktigt redo.

Så vi har gjort som så här. Hennes chef kommer ringa min chef och berätta under veckan, så när hon kommer hit vet cheferna redan om det och då läggs inte så mycket fokus på det. Jag själv kommer att behålla hemligheten för mig själv tills nästa år. Näst på tur att få veta är min andra syster som inte känner till vår IVF-cirkus alls.

Men det ska bli underbart att träffas (m kollegan)! Så fort vi har avklarat jobbet så ska vi göra stan och julshoppa lite för att sedan ha en trevlig kväll ihop med en annan kollega/vän. På lördag blir det lite mer shopping. Det ska bli kul att för första gången få sitta face-to-face med en annan gravid och fnissa och jämföra lite! :-D

Inga kommentarer: