tisdag, mars 14, 2006

Tandvärkshistorien

Vaknade utan tandvärk idag. Det spänner och det ilar lite, men ingen värk som igår. Då var det outhärdligt och jag tog Panodil hela dagen. Så här har det varit tidigare också, vaknar utan värk och på eftermiddagen sätter det igång.

Sedan tandläkarbesöket igår har jag bara tuggat på den andra sidan. Kan det verkligen behövas rotfyllning? Jag menar, borde jag inte ha ständig värk då? Varför kan man inte öppna lagningen bara och göra om den?

Snälla låt mig slippa rotfyllning *tortyr*.

2 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Om man... liksom jag tror att du snart kommer att vara gravid, kan jag bara rekommendera dig att göra rotfyllningen nu.

I samband med mitt positiva test fick jag rejäla tandbesvär och jag blev tvungen att göra två rotfyllningar som båda misslyckades och det slutade med att de fick dra ut tanden. Detta hade ingenting med graviditeten att göra, vad som däremot hade med graviditeten var den enorma värk jag fick eftersom jag inte kunde äta några värktabletter och inte kunde få ordentlig medicin. Jag vågade inte chansa alls när jag äntligen var gravid.

Så sett ur den vinkeln så är det ju bättre att åtgärda skiten nu istället för när du är gravid. Men helst skulle man ju vilja slippa helt.

Kramar

Astillbe sa...

Visst har du rätt, bättre nu än sedan. Men i så fall förskjuter det vårt nästa IVF-försök. 5 000 kr är mycket pengar, speciellt som iaf jag har tömt alla mina sparkonton för att göra den förra.