tisdag, mars 21, 2006

Det blir IVF igen

Jag och sambon pratade en hel del igår om hur vi skall gå vidare. Vi är överens om att vi skall göra en ny privat IVF och köpa en 1-pack. Han var beredd att sälja sina fonder, vilket innebär att då har vi pengar till att göra en innan sommaren. Gör vi efter sommaren så har vi våra skattepengar samt att vi har hunnit spara ihop lite till själva.

Men vi vet inte när vi skall göra. Och jag har insett att jag är så pessimistisk. Jag menar hur korkat är mitt resonemang att "gör vi i maj så är det så långt till nov/dec då vi troligtvis kör igång på SU". Frågan är då om man över huvudtaget skall göra någon mer privat om jag är så säker på att misslyckas???

För övrigt så drar det ihop sig till mens. Och som alltid - månaden efter en avslutad progesteronkur, så börjar mina "spottings" (småblödningar) direkt efter ägglossningen istället för en vecka senare. Ni som har hängt med vet att det är mitt lilla problem. Tidigare har jag ALDRIG haft några mellanblödningar. Det inträffar bara när vi har försökt bli med barn. Så det har väl hänt typ 35 gånger på raken nu eller något. Och ingen kan förklara varför.

Om en stund skall vi träffa vår läkare för att diskutera vad vi går vidare med.

1 kommentar:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Skönt att ni bestämt er för det i alla fall!

Kramar