söndag, augusti 28, 2005

Dag 21 - 2ww igen

Den absolut jobbigaste tiden är de 2 veckorna efter ägglossning. Då kan man inte göra något för att påverka. Mer än att möjligtvis duktigt fortsätta ta alla vitaminer och kosttillskott, leva sunt och avstå från alkoholen. Och tankarna gnager i en. Fast mest känner jag av oron. Med så många misslyckanden - varför skulle vi kunna lyckas just den här gången? Vem vet, vi kanske aldrig kommer att lyckas? Undra hur många gånger vi kommer att orka innan man inser att det är kört? Att vi inte orkar mer? Nåväl, mitt recept för att behålla någon form av mental stabilitet är faktiskt trädgårdsarbete. När jag är där ute och påtar i vår stora igenvuxna trädgård (det finns hur mycket som helst att få ordning på) då är min huvud tömt på bebistankar och jag känner mig avslappnad och lugn. Istället funderar jag på vart jag skall flytta om alla blommor, häcken som måste klippas ner, kantstenar som skall sättas etc. Visst har jag längtat länge efter en trädgård (till huset självklart) men nu när jag fick en så anade jag aldrig att jag skulle uppskatta dess arbete så mycket!

Så nu sitter jag här, fast jag borde fortsätta och städa, men egentligen väntar jag på att regnmolnen skall skingras mer så jag kan gå ut och arbeta istället!

Inga kommentarer: