onsdag, juni 10, 2009

Syskonvagn

Vi har äntligen blivit med syskonvagn! Det blev en stål-blå Carena. Priset tilltalade mig lika mycket som färgen... :-D Älskar turkost just nu!

Vi har verkligen inte lust att lägga 8-9000 kr på en vagn - denna är avskalad på en del finesser som vi ändå har på Crescent vagnen. Den känns smidig att köra och verkar enkel. Nu är det lite svårt att köra med endast ett barn i, det ena framhjulet snurrar inte riktigt som det ska. Men det ska nog bli avhjälpt av en liggkorg och en bebbe på 3 kg.

Kostnaden för vagnen landade strax under 5 000 kr. Mycket pengar. Men ska jag gå fram och tillbaka till dagis tre dagar i veckan, så vill jag ändå ha vagnen. Liten är för liten för en ståbräda, och det känns som att det är enklast för alla att ha det så här.

Sedan har vi kommit över en Brio Twinette billigt som vi ska ställa hos svärföräldrarna vilket innebär att vi slipper ta med oss vagn när vi ska åka ner och hälsa på. Sedan har vi ju vår älskade Crescent vagn och en Acta Graco Mistral (sulky som babyskyddet passar till).

Passade även på att köpa nya sängkläder och spjälskydd till både Liten och Mini - för första gången handlade jag åt bägge mina barn, kändes lite konstigt faktiskt...

Inga kommentarer: