tisdag, maj 05, 2009

Otymplig?

När jag ser mig i spegeln får jag nästan en chock. Jag känner mig inte så stor som jag ser ut. Jag känner mig inte alls otymplig utan upplever magen som mycket mindre än den är.

Sista veckan har jag gått ner 1 kg. Känns väl inte riktigt bra. Jag äter hela tiden, har till och med ätit fisk 4 ggr förra veckan! Rekord! Jag som inte ens brukar äta en gång per vecka. Jag har alltså gått upp nu mindre än 3 kg…

Grannen, som också är gravid, och ska ha 1½ vecka innan mig, har en lite mindre mage och är mindre än mig för övrigt. Svärmor sa i helgen att hon såg ”vital” ut, vilket gjorde mig ledsen för det innebär att jag ser tjock ut… Nu var det säkert inte så hon menade, men hon jämför ju oss – och om hon ser vital ut, vad är då motsatsen som jag ser ut? Hon har inte gett mig en komplimang över min mage som t ex min familj gjort.

Inga kommentarer: