onsdag, april 22, 2009

Otäcka förvärkar?

Igår kväll var magen öm och kändes svullen. Bebis hade fört ett herrans ståhej där inne hela dagen och protesterat mot varje framåtlut eller buffat mot händer och armar så fort de har lagts mot magen. Jag hade magknip och ville helst bara gå eller ligga bakåtlutad.

När jag gick och la mig kändes det dessutom som det var lite förvärkar på gång, Även om det inte gjorde ont eller var i närheten av mina vanliga menssmärtor så tycker jag det är otäckt varje gång det händer. Blir nästan lite panikslagen och orolig att barnet är på gång ut redan nu. Värken känns lite mer obekväm och att det drar och trycker längst ner, men det gör inte direkt ont och det var inga problem att sova.

Jag har heller inte varit uppe och kissat på nätterna på flera månader. Dock är det prio ett när jag vaknar, och då är det bråttom…

Förresten verkar det som att förvärkarna kommer igång om jag har ansträngt mig – igår kväll tömde jag ut 5 säckar med gräsmattedress och krattade och strödde ut gräsfrön. Bra eller dåligt tecken? Borde jag ta det lugnare?

Inga kommentarer: