torsdag, april 30, 2009

Mår bra

Vilket underbart väder vi har! 25 grader varmt, strålande sol. Blommorna växer som tusan och jag njuter av värme och vår för fullt.

Fötterna och benen verkar ha svullnat upp lite, men det är inget som känns. Å andra sidan brukar mina fötter svullna i sandaler när det är så här varmt i vilket fall, även om det inte, varken nu eller då, rör sig om speciellt mycket. Men i helgen hade jag rejält svullna fötter av någon anledning, och då gjorde det ont att gå på dem.

Jag har inte direkt ont av foglossningar eller något annat heller för den delen. Känner mig strålande bra, vilket jag ofta får höra också av både vänner och kollegor. Och Litens dagisfröknar.

Det som jag definitivt märker av är att gå i trappor. Ska jag dessutom bära på Liten också då får jag både mjölksyra i benen och blir rejält andfådd. Bor man som vi med massor med trappor både i och utanför huset, då blir det rejält med träning. Arbetar dessutom på andra våning och mina kollegor ler åt mina tunga steg om mornarna.

Det jag egentligen saknar nu är dels lite tid att få koppla av – jag har för mycket att göra och det är svårt att se någon ände på det. Sedan tycker jag att vi bråkar, eller tjafsar för mycket. Jag vill ha närhet, värme och kärlek. Lite sex hade inte skadat heller…

Inga kommentarer: