onsdag, april 29, 2009

Bebisen sjunkit ner

Igår var magen otroligt spänd och uppblåst på eftermiddagen och kvällen. Vi tog en tur till Göteborg, och på hemvägen hade jag rejält med magknip – lite skumt bara att känna av det direkt under revbenen.

På morgonen (idag) lutade jag mig framåt i duschen för att blöta ner håret. Jag tyckte det gick mycket enkelt och kände ett litet pirr ganska långt ner. Har bebisen sjunkit?

Tänkte inte mer på det, och lite senare när jag går in på en kollegas kontor utbrister hon direkt – din mage har ju rasat ner! Då kom jag på morgonens händelser i duschen, och jag har under hela dagen känt rörelse bakom blygdbenet, alltså ganska långt ner. Här har jag inte känt av bebisen alls innan.

Testade med att ta kort på kvällen för att jämföra med de jag tog från några dagar sedan. Vilken skillnad! Ska försöka lägga ut dem här så ni får se.

Kollegan hävdade btw att bebisen kommer födas i helgen. Sällan säger jag, det har inte med det att göra. Däremot är det skönt att få lite mer utrymme upptill igen, även om det handlar om en kort tid – bebisen ska fetta på sig ett kilo till och växa en 10 cm, så trängre ska det bli…

Inga kommentarer: