måndag, april 20, 2009

Förlossningsberättelse

Jag plockade fram min förlossningsberättelse med Liten här från bloggen (se juli 2007, är i flera delar) och läste igen den. Först la jag över den i ett Worddokument. Lite mer än 11 A4 sidor... Jag minns fortfarande det mesta, men det var otroligt kul att jag skrivit ner så detaljerat. Jag hoppas att jag kan göra samma sak efter den här förlossningen. Jag känner mig ännu mer imponerad över alla er som faktiskt tog er igenom den.

Men med ens så börjar den snart närstående förlossningen att kännas på riktigt. Men jag är inte helt där än mentalt, där jag insett vad som faktiskt ska komma att ske.

Snart så ska jag börja förbereda mig genom att se över packlistan, leta fram bebiskläderna, skriva om mitt gamla förlossningsbrev (det blir iofs få ändringar) och göra lite inköp. Allt från miniblöjorna till spjälsäng och syskonvagn.

Hade gärna velat gå 2-3 gånger på gravidyoga också.

1 kommentar:

Paula sa...

åh jag är så nyfiken på den nya bebisen som väl har kommit nu kan jag tro. hoppas att allt har gått bra! kram kram