tisdag, oktober 18, 2005

Dag 8 - Panik

Glömde att ta min spruta igår klockan 19! Barnmorskan har sagt till mig att det inte får diffa mer än en halvtimme mellan tagningarna. Fasiken! Jag visste att detta skulle hända, varit på väg flera gånger att glömma, men jag har alltid kommit ihåg det till slut ändå.

Låg på soffan och tittade på Cityakuten igår, och fick då se hur de körde sprutan i armen på en kvinna - helsike också tänkte jag! For upp i sovrummet och tog sprutan med en gång. Så himla irriterande.

Skall ringa till tillverkaren tänkte jag och fråga. Jag måste även kontrollera om jag har tillräcklig mängd kvar i sprutan. Imorgon är det kontroll och då får jag be om ett nytt recept (gyn skrev ju ut 450 IE istället för 900 IE som han brukar - räcker bara till hälften av de sprutorna jag skall ta).

För övrigt har det blivit dåligt med bloggandet. Känns som att jag inte har något att skriva om min barnlängtan, det blir bara för deppigt. Istället försöker jag hitta styrka och optimism nu inför vår sista insemination. Och jag har varit ute i trädgården hela helgen, det har varit ett underbart terapiarbete - hur skall jag klara mig i vinter?!

Inga kommentarer: