måndag, oktober 31, 2005

Dag 21 - En vecka kvar och lite till

Jag hann faktiskt med ett och ett halvt avsnitt av The 4400 innan jag stöp i säng! Det var så spännande att jag bara var tvungen att glutta lite på nästa avsnitt också...

Men så fort helgen gick! Och denna veckas första arbetsdag är snart över också. Vem har skruvat upp klockan så den går fortare? Helgen har dock varit ganska avslappnad. Jag har redan dömt ut det här försöket ändå, så jag bara lufsar vidare. Antar att jag ändå kommer att vara på helspänn när det går mot 28 dagar. Jag har i alla fall nu kommit in i perioden av dålig nattsömn, och om inte annat så gör det en på dåligt humör och att man inte har någon större lust med något alls. Och blir lättare ledsen. Eller arg.

Helgen har gått åt till städning, fika med mamma och pappa, trädgårdsarbete och en massa bus med våra katter. Men gnistan finns inte där, jag bara "är". Igår morses började jag att läsa en bok - som avslutades igår kväll! Hur länge sedan var det inte jag kunde göra något sådant? Å andra sidan borde jag inte gjort det, fanns massvis med andra saker som jag kunde gjort istället. Som dammsugit. Eller något annat lika tråkigt.

Det ser ut som att vi måste vänta ytterligare en månad på att starta med medicinerna inför IVF:en. Tråkigt, då är det två cykler som går åt skogen. Funderar på pergotime nästa månad eller kanske vågar jag mig på akupunktur?

Inga kommentarer: