söndag, oktober 23, 2005

Dag 13 - Kroppen fortsätter att spöka

Kroppen fortsätter att spöka. I fredas kväll blödde jag mer och det har fortsatt sedan dess. Inte särskilt mycket men tillräckligt. Igår kväll tog jag Ovitrelle, äl-sprutan, så jag hoppas att det kan sätta stopp för blödningarna. Dessutom har jag haft kanonont - värken fortsatte hela fredagen till jag gick och la mig, sedan kom den tillbaka igår kväll. Och den hade med sig sin syster - Dåligt Humör. Jätterolig kväll med andra ord.

I juni, cykeln efter jag tog progesteron förra gången, då började jag blöda dagen efter ägglossningen, så något skumt blir det i kroppen när mensen blir framskjuten så - dessutom har jag inte varit i närheten att blöda så mycket som jag brukar under mensen efter att ha tagit progesteron.

Igår fick jag även ett fint + på stickan, vilket innebär att det nog vankas ägglossning på måndag, oavsett sprutan jag tog eller ej. Jag hoppas bara att den finns kvar imorgon bitti. Men försäkerhets skull står redan en armé och väntar otåligt på nersläppet. ;-)

Så till imorgon måste jag bestämma mig om jag skall ta progesteron eller ej i den här cykeln.

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Ta bort den.... ta bort den!!! *skrattar*

Astillbe sa...

Så där! STENDÖD! ;-)

Känner mig som Trollen i Tomteskogen... "Bränn bränn bränn"...

*asg*