måndag, juli 18, 2005

Dag 9 - Sista pillrena tagna

Idag tog jag de sista två tabletterna med pergotime. Äggstockarna har värkt varje dag sedan dag 5 - har för mig att det inte gjorde det förra gången jag tog dem? Däremot kommer jag ihåg att det värkte när jag tog sprutorna.

Humöret känns än så länge rätt så ok, men värmevallningarna är lite värre. Sitter nu inomhus med kortbyxor och bh för att kyla ner så mycket det nu kan gå, 24.8 grader inne och 24,0 ute...

Har börjat läsa en bok som heter Babyfeber, har bara läst ca 10 sidor - men jösses vad jag känner igen mig! Skrattade högt ett antal gånger. Boken börjar med att hon ligger med benen i vädret för att spermierna lättare skall kunna ta sig fram... känns det igen eller?! *asg* Och hennes känslor stämmer så överens med mina egna, som att hur man längtade och såg fram emot graviditeten i början, men att det sedan blev blodigt allvar med "tvång-sex" som följd allt eftersom varje misslyckande radades upp efter varandra...

Inga kommentarer: