torsdag, juli 14, 2005

Dag 5 - Pergotime

Mensen dök upp till slut, vilket i och för sig var väntat. Har varit iväg några dagar nu och när mensen väl kom blev jag deppig när jag såg alla stora magar på stranden. Jag kunde busa och stojja i vattnet och så plötsligt dyker en mage upp och påminner mig om mitt problem.

I vilket fall, idag är det dag 5. Jag nu tagit min första dos med pergotime, och jag stålsätter mig inför alla biverkningar jag nu har att "se fram" emot. Hade ruskig ågren igår inför att börja med pergon igen, men jag vet att vi inte har något val. Har också insett att varje gång vi gör uppehåll i hormonbehandlingen, så blir min kropp helknäpp. Så nu kör vi med pergotime och sedan blir det Gonal-F igen. Ser mer fram emot att ta sprutor än att äta de här tabletterna...

I och med att mensen, trots att den dök upp 3 dagar för tidigt, ändå kom förbi den 8 juli innebär det att jag kommer att hinna med sprutor och insemination nästa månad! Det såg ju länge ut som att jag skulle missa den månaden också, om mensen hade kommit tidigare så skulle jag inte hinna få mitt recept pga semesterstängt på kliniken. Tyvärr går mitt frikort för mediciner ut i dagarna, så jag får punga ut med 1800 kr nästa månad. Men då har ju skattepengarna förhoppningsvis kommit också! Inser att jag har lagt över 20 000 kr på det här nu på 2 år. I dagarna var det 2 år sedan vi strosade på stranden i solskenet och bestämde att nu skulle vi försöka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill bara önska dig lycka till, Jag hoppas verkligen ni lyckas.