måndag, juli 04, 2005

Dag 22 - Knäppare kropp får man leta efter

Har blött varje dag, ganska mycket. Idag sitter jag med svaga menskänningar och jag är nervös att mensen skall komma. I så fall blir det en vecka för tidigt. Och en vecka för tidigt innebär att jag inte skulle hinna få receptet på Gonal-F i tid (gyn har semesterstängt) - ännu en månad som skiter sig fulltständigt.

Önskar att jag hade något roligare att skriva om än de här deppinläggen.

Men det är rätt intressant ändå (nu är Analys-Jag i farten igen) - förra cykeln förlängdes lutealfasen med en vecka pga av progesteronet. Denna cykeln kommer "efter-äls-blödningarna" en vecka tidigare än innan. Kan det hänga ihop? Speciellt som om då även mensen kommer tidigare? Har aldrig hänt mig förr, någonsin.

Nåväl, nu har jag genomfört min tredje resa och nu skall jag vara hemma! Nu gäller SEMESTER och koppla av och ha det skönt. UNDERBART! ;-) Även om mina inlägg kanske är lite deppiga så mår jag faktiskt rätt bra. Försöker ha distans till det här med barn. Hmmmm *ironiskt* köpte inte jag en gravidtidning idag?! =D

Sambon och jag har i alla fall kommit varandra mycket närmare under den här 2 år långa resan, och det känns så oerhört skönt att han finns vid min sida. Nu kan vi prata om det här utan större problem och han har "kommit ikapp" mig och vi har rätt lika åsikter. Han sa häromdagen att det är uteslutet att vänta i 1½ år i kö för IVF. Tyckte jag var gulligt sagt av honom. *krama*

Inga kommentarer: