onsdag, april 30, 2008

Stress

Fy så jag stressar. Hela tiden. I helgen trodde jag att jag höll på att få magkatarr, det gjorde så ont i magen. Och bara jag tänkte på hur mycket jag hade att göra så värkte det extra mycket.

Sambon var och köpte tabletter till mig på apoteket, skall ej tas när man ammar. Så de hamnade i medicinskåpet.

Men förutom att ta hand om Liten ska det fixas med disk, tvätt, städ. Jag ska jobba. Jag har bloggen och Litens hemsida. Jag håller på med att sortera in kort sedan 2002 (kanske 30 filmrullar eller så…). Vi renoverar ju och jag borde måla eller spackla. Sedan har vi trädgården som ska rensas på ogräs, fixa iordning efter dräneringen, så nytt gräs, göra rent växthuset och byta ut söndriga rutor.

Men jag vill också hinna koppla av och njuta av mammaledigheten och av våren. Gå och dra benen efter vagnen, går ner och köpa en glass, gunga lite med Liten, springa runt och fika på de andra mammornas verandor.

Jag har alltid stressat mycket, men det minskade rejält tack vare hormonerna. Nu när jag inte ammar så mycket längre så märks det definitivt att stressen återvänt.

Inga kommentarer: