söndag, april 27, 2008

Saknad kropp

Jag saknar min gravida mage så grymt mycket. Nu när solens värme har kommit, våren och alla blommor. Då kommer så mycket minnen tillbaka om förra året.

Hur jag stolt svankade runt med min runda fina mage. Alltid med tajta tröjor så den syntes fint. Hur lycklig jag var. Hur glad jag var. Hur bra jag mådde. Alla förväntningar. Alla besök på MVC. Shoppande i affärer. Yoga för gravida. Böcker om förlossning. Profylaxövningar.

Gha! Jag skulle vilja hoppa in i en tidsmaskin och kunna gå tillbaka ibland, bara för att få känna igen hur det var. Bara för en liten stund.

Ibland är jag rädd att detta var allt. Inte för att vara missnöjd. Men har allt varit så perfekt och bra, för att jag bara kommer att få uppleva det en gång? Aldrig mer?

Jag längtar till att få bli gravid igen. Men än så länge är jag nöjd med en liten buse som jag vill ägna min tid åt. Jag hoppas bara att min kropp inte har gett upp, blivit för gammal utan låter mig få gå igenom det här, inte bara en gång till utan två.

Och att sambon förstås inte misstycker en trea…

Inga kommentarer: