lördag, mars 08, 2008

Pappaledighet

Nu är det klart. Pappa skall vara modern och faktiskt ta hand om 1/3 av föräldraledigheten. Pappa börjar sin föräldraledighet i juli och är hemma året ut. Vi kommer att ha 6 veckor semester i sommar ihop, sedan byts vi av. Det känns än så länge ganska avlägset men jag vet att tiden går så fort, snart är vi där. Tyvärr.

Semestern ihop gör att vi kan ”fasa ut” mig så att Liten accepterar att pappan gör det mesta. Och även läggning och nattetid, då jag kommer vara borta några nätter. Vilket kommer att bli asjobbigt när den dagen väl kommer.

Främst tycker jag att det är kul att även sambon får vara med och njuta av den här härliga tiden och ta mer ansvar. Få lära känna Liten på ett annat sätt och dela hans vardag. 24-7. Men jag vet att en del av mig kommer i augusti vara mycket avundsjuk…


I vilket fall så får jag lite mammaledighet till i början på januari nästa år när jag tar hand om inskolningen.

Lite drygt fem månader kvar att vara hemma. Det är låååångt kvar!

Inga kommentarer: