torsdag, september 13, 2007

BVC-Besök 2 månader (9 veckor)

Idag har jag och Liten fått en låt ihop! The way I are, med Timbaland. Idag var han ledsen och då satte jag på låten och dansade med honom. Han tystnade direkt! Det är ett härligt gung i den, perfekt för att dansa med en liten bebis till.

Idag var det dags för 2-månaders kontrollen med tillhörande läkarkontroll. Allt såg bra ut, förutom att han är väldigt platt på ena sidan av huvudet. Vi måste få honom att ligga mer med huvudet åt andra hållet. Det innebär att jag måste byta plats i sängen. Träningen att ligga på magen har redan gett resultat på endast fyra dagar. I måndags kunde han knappt lyfta upp huvudet, nu håller han upp huvud och rygg jättebra, vilket han visade för läkaren. Och ännu bättre för pappa på kvällen.

Berättade om mina problem med amningen, att han skriker ibland. Främst på kvällarna. För det mesta fungerar ju amningen bra, men det är desto jobbigare när den inte gör det. Fick inget vettigt svar, kändes som jag pratade med en vägg ärligt talat...

9 VECKOR
Vikt: 5 545 gr (5 210 gr)
Längd: 58,5 cm (58,5 cm)
Huvud: 41,5 cm (40,5 cm)

Inga kommentarer: