tisdag, juli 08, 2008

Sovrutinen fungerar igen

Hux flux har Liten börjat somna bra igen. Han började helt plötsligt vilja vara länge hos mig vid bröstet vid läggning. Så jag har gjort tvärt emot vad man ska, jag har sövt honom.

Jag har helt enkelt inte orkat med mer skrik. Istället har vi gosat och han ligger i min famn och suger på nappen. Jag smeker honom i håret, något han älskar. Även om han inte har somnat helt när jag lägger ner honom är han lugn och protesterar inte. För en vecka sedan hade han ställt sig upp och protesterat högljutt, även om han var jättetrött.

Inatt vaknade han faktiskt tidigt men gnällde bara i någon minut innan han somnade om av sig självt. Phu tänkte jag och somnade själv om med ett leende på läpparna.

Det har var kanske snarare en fas än en reaktion på konstiga sovtider när vi var bortresta. Att han behövde extra trygghet. Nu sover han länge, allt från fyra till halv sju innan vi lyfter över honom till oss. Och allt känns så mycket bättre när jag själv får fler timmar sammanhängande sömn igen.

Problemen blir inte lika stora då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas sovrutinen håller i sig nu! och tack för att vi får följa era liv! kram paula

Anonym sa...

Får man smyga in ett litet grattis? :-) Jag kan inte ha varit här inne på länge, för jag fick läsa ikapp hela tre sidor! För att få bukt med alla infektioner måste du börja skölja näsan med vanligt saltvatten! Nasaline nässköljare finns (fanns iaf för ett par år sedan) på Apoteket. Man håller sig frisk och kan också få stopp på begynnande infektioner. Jag har blivit helt beroende, blir alldeles obehaglig till mods om jag inte har tid att skölja en dag. Kan göras hur mycket som helst. Det blir som när man har badat i havet, alldeles rent och skönt.

Annah