måndag, juli 21, 2008

Amning

Detta trodde jag aldrig. Men jag ammar fortfarande. Två gånger per dag blir det oftast. Ibland en, ibland tre.

Jag ammar vid läggningen på kvällen och sedan under natten/morgonen när Liten vaknar. Det är väl inga större mängder, men jag kallar det för Litens sängfösare. Det är nog snarare att det är avkopplande och mysigt för honom, han kommer oftast till ro och somnar i min famn.

Nej, jag har fortfarande inte orkat ta tag i det här med att han ska somna själv (igen). Just nu kör vi på den här mysiga varianten istället...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi med. Julia är ju "bara" 10 månader, men hon njuter verkligen av kvällsamningen. Så den tar jag inte bort ännu. Inte den på natten heller.

Har du varit borta vid läggning någon kväll? Varit borta någon natt? Hur fungerar det då?

Lite nyfiken eftersom jag snart börjar jobba och mitt jobb innebär en hel del resor...

Astillbe sa...

Jag har nu lyckats vara borta i två nätter samt någon enstaka kväll före det.

Eftersom amningen numera är förknippad med mys och avslappning, och inte mat, så har sambon kunnat lägga sig i myspölen med lillbusen och fått honom till att somna.

Men somnar Julia vid ditt bröst? Det gjorde A, tills för några dagar sedan då vi körde igång med insomningsmetoden igen. Nu är det skrik igen på kvällarna, men det är ju så gott när de somnar i famnen....