fredag, februari 20, 2009

Liten sjuk

Igår när jag klädde Liten till dagis upptäckte jag att han hade feber. Det tog ett tag innan jag kände det, var så upptagen med att hinna klä honom. För första gången sov han så vi fick väcka honom, så jag trodde att han var gnäll-trött av det, så jag tog honom mot mig för att trösta honom och kände att pannan var lite väl mysko varm.

Sambon blev hemma under gårdagen och min minsta syster var snäll och ställde upp idag. Han har haft väldigt hög feber, nästan 41 grader. Men han har ätit och druckit duktigt mellan febertopparna och nu på kvällen försvann den bara rätt av.

Han har inte haft några andra symptom på infektion i kroppen, inte ens snuva.

Sjukdom till trots, det har ändå varit mysigt att få ha den här närheten till honom när han är sjuk. Igår kom en kompis förbi och medan vi satt och pratade hade jag Liten liggandes mot min axel. Rätt var det var föll nappen ner på golvet och han hade somnat. Något han inte gjort sedan han var riktigt liten.

Inga kommentarer: